fbpx

Нове замовлення для СТО

12.03.2019 - 17.03.2019

Найкраще замовлення для СТО

Dymchuk Gallery представляє проект київського мистецького колективу СТО (Служба технічного обслуговування), який перетворить виставковий простір галереї на офіс художників та художниць.

СТО позиціонує себе як концептуальне бюро, котре досліджує ієрархію в мистецькому середовищі та місце молодого художника в ній. Основною темою їхніх робіт є прекарність митця – непевне становище без соціальних гарантій та надійного заробітку.

Успішна кар’єра зазвичай асоціюється зі стабільною, високооплачуваною роботою в офісі. Тим часом художник після випуску з профільного вишу майже не має шансів на офіційне працевлаштування. Аби забезпечити собі пристойне життя, йому чи їй доводиться швидко опановувати суміжну спеціальність, постійно подавати заявки на гранти, конкурси, резиденції, виставкові проекти – та очікувати їх результатів. Саме така діяльність, а не творчість, починає займати більшу частину часу митця.

В проекті «Замов у СТО!» колектив іронічно переосмислює цю ситуацію. Робота «Найкраще замовлення СТО» – це конкурс, в якому кожен охочий може залишити запит на творчий проект для групи. Митці в цьому випадку ставлять себе на місце журі та відбирають найвигідніший варіант. Окрім цього, бюро оголошує open call на посаду в СТО. Усі кандидати на місце в команді художників повинні заповнити заявку та пройти співбесіду у просторі галереї.

У повсякденному житті такий виразний бюрократичний процес виступає певним рубежем, через який випускниця чи випускник вишу переходить в “доросле життя”. Натомість для СТО це скоріше ритуал, який виявляє однобоку систему, неспроможну врахувати особливості різних професій.

Простір офісу в галереї ілюзорний – він позначений лише схематичною розміткою на підлозі. Художники знімають всі нашарування утилітарного офісного начиння, аби оголити справжні функції робочого простору: організацію праці та ієрархічний поділ. Самі ж “творчі досягнення” СТО у кращих традиціях комерційних компаній представлені у вигляді піар-продукції.

В цілому ж головним елементом цього перформативного проекту є очікування найкращого замовлення, яке може так і не з’явитися. Адже, на думку СТО, вразливість становища художника зумовлена саме постійним очікуванням – нового замовлення, пропозиції, відповіді на чергову заявку. І це ріднить художників з цілою верствою населення, яка не вписується в рамки застарілої трудової системи.

Група СТО

2016 – заснована у Києві на хвилі студентських рухів у Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури;

2017 – дотепер – створює критичні мистецькі акції.
До складу групи входять: Анна Самар, Альона Мамай, Саша Рошен, Богдан Мороз, Анастасія Путіловська, Ліза Смірнова.