Перша персональна виставка Кирила Головченка в Україні відбудеться в DymchukGallery. Фотограф представить дві серії «7 -й кілометр» і «Качалка» зняті відповідно в Одесі і в Києві. Назва виставки апелює до так званої теорії соціальної неодночасності Е. Блоха. Цікаво, що вперше про нонсінхронізм заговорив німецький мистецтвознавець Вільгельм Піндер у своїй праці «Проблема поколінь в історії європейського мистецтва» ( 1927). Згодом Блох застосував теорію Піндера до аналізу процесів, що відбуваються у соціумі. На його переконання, Німеччина початку XX століття – це класична країна неодночасності. Різні соціальні групи живуть немов би у різному часі. Наприклад, селяни займаються традиційною сільськогосподарською працею як їх предки сотні років тому, не змінився уклад їхнього життя, так само як і знаряддя їхньої праці. Таким чином, вони випадають з сучасності, лише зовнішнє присутністю вони знаходяться тут, насправді вони живуть неодночасно з іншими людьми. Теж можна сказати і про Україну. Головченко знаходить на карті країни такі місця, де люди живуть зовсім в іншому вимірі, несучасно і неодночасно з рештою світу.
«У семи кілометрах від Одеси знаходиться найбільший ринок у Європі. Стара частина ринку називається «поле чудес», хоча так можна назвати цей ринок в цілому. Колись тут вирощували пшеницю, пізніше в цьому ж місці відбувалася переробка сміття.
«7-й кілометр» майже в десять разів більше, ніж Centro в UpperHouse і майже в два рази більший, ніж знаменитий американський MallBloomington. Тут більшість магазинів не є ні будівлями, ні кіосками. Це незліченні ряди корабельних контейнерів, встановлених один за одним у два поверхи, всього близько 16 тисяч. У верхніх контейнерах товари зберігаються, a в нижніх продаються. У магазинів немає назв, тільки номер. До того ж, поруч знаходяться незліченні намети і павільйони. Вулиці з рядами контейнерів дуже довгі, і тому для кращої орієнтації пронумеровані за допомогою різних кольорів: біла, жовта, синя, блакитна, персикова, сіра, зелена, є і рожева вулиця.
«Качалка» являє собою тренажерний зал під відкритим небом. Її відкрили на початку 70 -х, з тренажерами для важкої атлетики між двома тополями на пляжі. У той час жменька фітнес-ентузіастів почала конструювати спортивне спорядження під керівництвом математика Юрія Кука і гімнаста Казимира Ягельского. Завдяки їх власним коштам, зусиллям і тоннам металобрухту «Качалка» поступово розвивалася. Сьогодні «Качалка» займає 10 тисяч квадратних метрів і включає близько 200 тренувальних місць.
«Машини для м’язів» були спроектовані і побудовані за допомогою зварювання іржавих сталевих відходів та встановлені в дрібний пісок. Для деяких тренажерів використовувалися частини гусениць від військових танків, шестерні, кранові гаки, осі і опалювальні труби».
Кирил Головченко
Кирил Головченко народився в 1974 році в Одесі. Вивчав фотографію і комунікаційний дизайн в Дармштадському університеті прикладних наук (Німеччина). Володар ряду премій: Documentary Photography Award від Wuestenrot Foundation, European Photo Exhibition Award, Abisag Tuellmann Prize і Berthold – Roland – Photo- Art Award. Починаючи з 2003 року, Головченко приймає участь у групових виставках і реалізує ряд персональних проектів у таких художніх інституціях, як Museum Folkwang, Ессен; Deichtorhallen, Гамбург, Uferhallen, Берлін, Mathildenh?he, Дармштад, Photo Espana, Мадрид. У Німеччині вийшло вже три книги з фотографіями Кирила Головченка – «7 км – поле чудес» ( 2009 ), «Тотальний футбол» (2012) і «Качалка» (2013). В Україні роботи художника раніше не експонувалися.